Söndag, en städ och plugg dag.

Klockan ringde 11:50,då jag stängde av den ihopp om att kunna somna om. Låg  och vände och vred mej i sängen då jag insåg att det var omöjligt. Slog på tv:n, bläddrade igenom kanalerna då jag gick snabbt förbi alla, plötsligt fick jag en rysning genom hela kroppen. Slog tillbaka på kanalen innan, det visade sej att det var Dr Snuggels på tv, som gick när man själv var liten. Alla mina barndomsminnen kom tillbaka från den tiden, det fick mej att le och skratta inombords. Efter att det var slut så tog jag mej kraften att gå upp ur min varma och sköna säng för att få i mej lite frukost. Redan vid frukostbordet satt mina två syskon, så jag slog mej ner och gjorde dem sällskap, oerhört ovanligt att vi alla tre äter frukost samtidigt. Efter ett tag säger min syster att hon måste städa i sitt rum, då det slår till i mitt huvud att jag verkligen måste städa ja med, vilket jag har förträngt i några dagar. Men tog tag i mej själv och började städa eftersom min klädhög på fotöljen nästan nådde taket. Efter att ha städat i två timmar typ kände jag mej nöjd. Jag hade hunnit med att dammsuga,dammat, torkat golvet, fixat och ändrat i mitt rum lite, så jag var helnöjd. Med ett golv som doftade citron väntade plugget om funktionshinder. Satte mej i sängen och började plugga, när jag var klar ropade mamma från köket att maten var klar, nu sitter man här mätt i magen efter den goda italienska maten. Jaa nu sitter man bara som sagt, jaa jag väntar på Gossip girl, det är nog det enda jag gör just nu.Det var denna söndag som nog kommer att se likadana ut. Men som tur är så är det ju lov snart!

Eric Hutchinson - Rock´n roll, den låten gör en på lite gladare humör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0