Söndag,en hel del ätande

Gick upp hyffsat skapligt för att städa lite på morronkvisten. Städade både i badrummet, till mina stackars små fiskar och även lite i mitt rum. Kändes att det verkligen behövdes.

Efter det så cyklade jag i den enorma kylan för att träffa fia, för att sedan sätta sig på en buss påväg till oxelösund. Det va inte lite kallt, tur att de har ett väntrum som man kan värma sig i.

Väl framme hoppade vi av en busshållplats för tidigt så vi fick gå en extra bit i kylan, suck!. Men men sen kom vi hem till Dagge där Viktor och Dagge inte hade så himla mycket för sig. Vi började spela Geni, två och två. Gissa vilka som vann återigen? Joo tjejerna såklart, haha lite bra får man vara ibland. Då blev de lite sura ( lr ganska irriterade, haha) Så vi gick och handlade de vi ville äta till middag. Gick till affären i kylan återigen, eller rättare sagt sprang till affären. Det blev slutligen kyckling med klyftpotatis och sås med grönsaker och till efterrätt maräng swisch(ursäkta stavningen) . Kom hem alla var jätte hungriga så vi satte igång direkt. Sen tände vi ljus i vinter mörkret och kylan och satte oss till bords efter en timme. Det var riktigt gott!

Efter maten blev det lite småprat och funderingar över vad vi skulle göra. Men efter ett tag gick killarna över till trejs tror ja de va för att hämta spel, medans vi satte igång med efterrätten. Haha, vi hade ingen aning om va vi gjorde, vi tog en skål och la i lite grädde och bananer med chokladsås och lite maränger både krossade och hela och på med ett lager till och mera saker i, men det blev gott de med. Återigen fyllde vi våra magar med en massa smaskig mat.

Alla fick "matkoma" så vi säckade ihop i soffan, men rastlös som jag är ville vi göra något igen så vi körde kotten. Tjejer mot killar såklart. Ja men vilka vann? Javisst vi tjejer vann återigen, dock tyckte dem att vi fuskade vilket inte var fallet, vi är helt enkelt lite bättre.

Sen satt vi mest och pratade om allt ifrån studentbalen till vad som kommer att hända i framtiden. Jaa jag och Fia fick i alla fall lära oss några kortlekar som är bra på förfester så nu kommer varenda förfest bli riktigt bra! hehe.Sen kom kära syster och hämtade upp oss mitt i natten, för hade jag och Fia cyklat hem ifrån busstationen hade vi nog fryst fast i marken.

Det hände även en hel del roliga saker under kvällen som dessvärre stannar där, haha. Tyvärr allihopa. Men det var en riktigt lyckad dag och jag vet inte hur mycket vi åt, men mycket var det!


Du är för bra hjärtat!<3


/ Puss I



Kommentarer
Postat av: Viktor

Ni fuska ju visst ju! Bra kväll förutom det, när bjuder ni hem oss på mat? ;)

2009-01-08 @ 14:03:10
Postat av: Ida

Aldrig i livet!;) jadu det får bli snart tkr jag allt:D

2009-01-08 @ 23:33:10
Postat av: Fia

Du är bättre gumman <3

puss på dagen!<3

2009-01-09 @ 14:17:19
Postat av: ida

nej aldrig!<3

2009-01-09 @ 19:40:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0