Höstrusk och en sjukt stor längtan

Nu känns det verkligen att det är höst ute, träden får fina färger och vinden blir iskall. Men efter hösten kommer ju vintern vilket leder till julen. Det är sjukt vilken längtan jag har till julen och allt innan. Gemenskapen, klapparna, vännerna ja allt egentligen. Den bästa tiden med julen är tiden innan. Då man går som en galning i alla möjliga affärer för att hitta den bästa julklappen till varje individ. Det är lika svårt varje jul, och så blir man ångestfylld över det man köpt eftersom att man aldrig riktigt vet om de kommer att gilla det eller inte. Men i år hoppas jag på en favorit i repris innan julen, att få åka upp till stockholm med tjejerna precis som förra året. Det var så himla mysigt. På något sätt käns julen så mycket starkare där, och man får en helt annan känsla i kroppen. Det gillar jag.

Detta år ser jag även ifram emot en massa julfirande med nära och kära, med en massa pyssel och mys innan jul. Detta nyår ska även bli mitt bästa, det ska planeras väl och firas med de bästa. Så det finns en del planerande att göra, men nu känns det lite väl tidigt för det. Men ideér finns det gott om i alla fall. Sen att få ut dem på rätt sätt det kan bli en utmaning.

/I




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0