Uppdatering!

Oj oj oj, jag är alldeles för dålig på att uppdatera. Förut skrev jag jämt om minsta lilla. Men det var då. Jag vill skriva mer men har aldrig orken till det riktigt.

Jag kan inte skylla på att jag jobbar, för det gör jag inte. Ifs börjar jag praktisera snart då lär det ta upp en hel del av min tid, likaså träningar. Så jag och älsklingen kommer inte alls att träffas så mycket tyvärr. Men helst av allt skulle jag vilja ha ett jobb nu, tjäna lite pengar och göra lite roliga saker för pengarna. Men jag har under hela mitt liv aldrig någonsin varit sådär rik med en stark ekonomi, så jag är van. Nu får jag i alla fall lite mer varje månad eftersom att jag får ersättning. Den summan kan verka väldigt liten för vissa men för mig är det i alla fall en inkomst. Och det kommer att kännas som mycket pengar för min del. Så den bördan känns lite bättre för min del.

Annars tar handbollen rätt mycket tid nu också nu när säsongen har börjat och första hemmamatchen är nu på söndag faktiskt. Vi får se hur det går, hoppas på vinst givetvis.

Den enda fördelen med att inte ha jobb är att jag får tillbringa väldigt mycket tid med min älskling.Men någon gång måste man ta tag i sitt liv med, va vill man göra. Ska man plugga, flytta eller liknande frågor som snurrar i ens skalle. Som man försöker att undvika att svara på när någon frågar om det. Men jag vet att man måste bärja ta tag i saker som man gärna skjuter upp.

Ikväll är även den första studentfesten, åhh jag minns våran första studentfest, jag hade precis hunnit fylla 18 och förfesten var hos Nicke innan vi alla vinglade oss till Birgers för lite Collage tema. Ja alla demm festerna var riktigt roliga, vissa givetvis roligare än andra. Men jag älsakde alla förfester vi hade med klassen innan, dem var höjdpunkterna varje studentfest! Jag minns vartenda tema och va jag hade på mig varje gång. Åh om man ändå fick ta studenten ännu en gång!

Idag fyller även min mamma år, 52 år. Galet det känns som att det var igår vi satt på flyget påväg till Barcelona för att fira mammas 50 årsdag. Det är så sjukt läskigt hur fort tiden går. Jag menar det var förra sommaren som min mormor blev påkörd och allt var som en berg och dalbana den sommaren. Medans hon och morfar nu bor tillsammans på ett service hem. Jag kommer alltid att sakna de gamla tiderna, de tiderna när de bodde i sitt stora hur som nu min kusin och hans familj äger. Men då under julen som man alltid satt i trappan dagen innan julafton och kollade under granen på alla presenter man skulle få öppna på morgonen, oftast innehöll det kläder man skulle ha på sig och något sällskapsspel. Eller alla gånger man känt lukten av mormors otroligt goda köttbullar eller pannkakor. Vissa saker minns man mer än andra, och vissa saker vill man minnas mer och att de alltid ska vara så.

Men några vuxenpoäng till mig iaf, nu när man väl har körkort får man ta vara på det. Så mamma bad mig att skjutsa henne till Katrineholm, tågstationen. Då älsklingen också följde med. Väl i Katrineholm föreslog jag att vi skulle hälsa på Jesper kusin som precis hade flyttat till ett eget ställe. Det kändes väldigt konstigt men ändå som att det kommer att bli en vana snart. Att åka och hälsa på alla som flyttar och så.. känns spännande men samtidigt skrämmande.

Annars rullar livet på i sin egna snabba takt och utan att vi vet ordet av det så snöar det nästa gång man tittar ut, man kan ju hoppas iaf. Jag längtar faktiskt något enormt till vintern, speciellt julen. Allt innan julen är så himla mysigt. All gemenskap och firande tillsammans det gillar jag, jag gillar sådan gamla traditioner.

Nu till något helt annat, nu på lördag är det tjejmys hemma hos Joline. Det kommer bli trevligt med film och galenheter. Men det blir nog rätt lugnt eftersom att det är match dagen efter.

Puss&Kram/I




Du betyder så himla mycket för mig, älskar dig!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0