02-02-11

Ja här sitter jag nu en onsdag kväll i februari, shit redan februari. Tyckte nyss att det var jul och nyår, vart tog tiden vägen egentligen? Vart har jag varit när tiden bara har sprungit förbi mig, tydligen inte snabb nog. Veckorna hinner man inte ens blinka till innan det känns som att det är helg och man står där och det är måndag igen. Kan nog gå så fort eftersom jag har samma rutiner i stort sett under veckodagarna. Ska faktiskt bli skönt att få ett litet break ifrån handbollen ett tag i alla fall. för det känns som att det är det enda man gör. Man planerar hela helgen efter det och det ska bli skönt att få två helt lediga dagar! Så nu är det bara februari ut sen är matcherna slut.
Jag funderar och funderar på vad som har hänt i mitt liv de senaste månaderna och om jag har något roligt att skriva om, men jag kan inte komma på något så. Det är nog för att jag är på tok för dålig på att skriva upp när det händer lite små saker här och där. Eller bara känslor jag har, är väldigt skönt att skriva av sig framför allt, det är ändå ingen som läser det här.
Men detta år har jag hunnit med ett dop, kusin barnet Tyra skulle döpas. Så det bar av till Karlstad över en dag, och i världens snökaos åkte vi. Var väldigt veliga  först om vi skulle åka eller inte men jag kände ändå att jag ville åka, träffar aldrig min släkt längre och det tycker jag är väldigt tråkigt. Känns som man blir utesluten ibland, vill ju behålla den lilla släkt jag har kvar. Ibland känns det som att jag träffar Jespers släkt mer än min egna, vilket inte alls är negativt för jag älskar hela hans familj och släkt! Men tycker mest det är tråkigt att jag aldrig träffar min. Den enda i min släkt Jesper har träffat är min farmor. Jag har nog träffat nästan alla i hans släkt, känns lite synd att aldrig han får se vilka jag har växt upp med, eller växt upp och växt upp har jag väl inte men vi träffades otroligt mycket när vi var små. Men men. Vi skulle försöka åka upp någon helg nu till våren i alla fall.
Just ja en liten kommentar om kryssningen jag var på under julen var att den var ju väldigt speciell och inget jag skulle göra igen så, hade hur trevligt som helst med min familj men nja de va bara inte jul för mig så.Men någon gång ska man väl testa på det också.
Något jag har att se framemot är i alla fall resan som jag redan bokat in med mina vänner. Det bär av till Grekland den 17 juni i en vecka. Ska bli så skönt!! Men all in inklusive, riktigt skönt. Veckan efter blir det nog förmodligen peace and love med en massa härliga människor!  Ge mig sommar nu tack!
Om tvp helger bär det av till Stockholm för att fira farmor som fyller 80 år. Då kommer även hela tjocka släkten ifrån Finland med, kan bli spännande! Haha. har ju nästan aldrig träffat dem, sist var för många många år sedan.
Min syster har snart av betat ett helt år i USA som au pair. Det är helt stört vad ett år går fort, kan fortfarande inte fatta det. Får väl se när hon kommer hem, om hon ens kommer hem. Det är väl planerat att hon ska komma hem i april men det vet man aldrig. Jag tror inte att hon kommer klara en dag hemma, vad är Nyköping jämfört med hela USA?
Den där resan till USA förresten blir aldrig av, det är planerat att vi ska åka någonstans sen när Annalie har kommit hem igen. Ja vi får väl allt se.
Sen när matcherna är slut så ska jag upp till Annas lägenhet en helg. Det har jag själv bestämt hoppas hon vill ha mig som gäst bara. Hehe.
Men men nu har jag skrivit en massa saker och det mesta jag känner nu är att jag bara vill ha vår och sommar, ge mig värme, blommor och bon. Ja allt som hör det till! Jag är så trött på det här nu och med tanke på mitt jobb å bara längtar jag en massa nu för det underlättar mitt jobb så mycket när det är vår och när det är mycket skönare att vara ute!
Just ja i april firar jag och Jesper 2 hela år! Jippe. Det ska allt planeras in något speciellt!
Men nu ska jag försöka uppdatera in småsaker och annat roligt hehe.
Och en sak till vuxenpoäng till mig, köpte nämligen en egen möbel till mitt rum. En steghylla, riktigt snygg! Plus en väldigt fin tavla med texten " Att älskas utav dig är det vackraste för mig"
Nej nu ska jag sluta skriva,
Puss på er! /I

Kommentarer
Postat av: den lilla saken från nypan! (anna)

hahhaha, självklart vill jag ha dig som gäst pärlen! :D <3

2011-02-03 @ 09:07:28
Postat av: ida

Åh vilken lättnad hjärtat!! :P<3

2011-02-04 @ 17:30:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0